Kleding die perfect aansluit bij concept: de luxe brigade van Bilderberg

Foto: Bilderberg Hotel De Keizerskroon

Bilderberg is een Nederlandse hotelketen met 18 vestigingen binnen het vier- en vijfsterrensegment. De hotelketen heeft roem vergaard dankzij de eerste Bilderbergconferentie in 1954 onder voorzitterschap van prins Bernhard en huisvest onder andere twee sterrenrestaurants. ETP ontwikkelde voor acht Bilderberg restaurants accessoires bij de vernieuwde kledinglijnen, voor een perfecte match tussen kleding en concept.

De Kromme Dissel
De Kromme Dissel ligt naast Hotel Klein Zwitserland in de bossen van Heelsum. Het restaurant heeft al sinds 1971 een Michelinster en is daarmee recordhouder binnen Nederland. In de keuken van de Saksische boerderij wordt gekookt met een Franse inslag. De samenvoeging van modern en klassiek is niet alleen te proeven in de gerechten, maar ook terug te zien in het interieur en de kleding van de medewerkers.

ETP slaagde in de creatie van een perfecte match tussen klassiek en modern, door lichtere kleuren en rauwe materialen te gebruiken voor de kleding en accessoires. Zo dragen de gastheren in de winter een colbert met blauwe das en gedurende de zomer een strikje en bretels in dezelfde kleur. De gastvrouw draagt een elegant jurkje. De kleurstelling van de kleding en accessoires komt overeen met het interieur. De commis draagt een zwarte schort met een leren zak op de voorkant en leren banden op de rug. Deze elementen verwijzen subtiel naar de diverse leren details in het interieur: van de mooie handvaten aan de stoelen tot de bandjes om de kaarsen. De verfijnde match tussen kleding en interieur geeft het geheel een moderne look binnen een klassiek decor.

De medewerkers van De Kromme Dissel


“De wens was om mooie en goed passende kleding te dragen met een knipoog naar het interieur. De kleding past qua kleurstelling bij de stoelen.”

Joeri van De Kromme Dissel

Het restaurant werkt niet alleen met een vast team, maar ook met stagiaires. Hierdoor wisselt de samenstelling van de kleding voorraad nog wel eens en is het belangrijk dat de kleding makkelijk is bij te bestellen. “ETP is al langer partner van Bilderberg. Nadat we duidelijk de wensen hadden besproken is onze contactpersoon van ETP op locatie geweest om diverse kledingstukken te laten zien en te laten passen. Iedereen kon zo zijn mening geven, ideaal met een klein team. Met alle feedback is ETP aan de slag gegaan en een paar weken later was de nieuwe bedrijfskleding compleet.”

Inmiddels is de service brigade van Restaurant De Kromme Dissel helemaal in het nieuw gestoken: voor zowel de donkere maanden waarbij je als gast bij het kaarslicht en de open haard wilt dineren, als voor de zomerse dagen waarop je niets liever wilt dan heerlijk op het terras een verfrissende, witte wijn drinken.

Kingstreet
Kingstreet is gevestigd in Hotel De Keizerskroon in Apeldoorn, vlakbij Paleis Het Loo. De toenmalige Herberg diende als logement voor de gasten die stadhouder-koning Willem III op Jachtslot ‘Het Loo’ ontving. Het restaurant in het hotel is van oudsher een begrip in de omgeving en werd anderhalf jaar geleden in een nieuw jasje gestoken. Het nieuwe concept is stoer: de koks werken met lokale producten, er zijn veel vleesgerechten op de kaart te vinden en voor het interieur werden rauwe materialen gebruikt waaronder de bakstenen in één van de muren.

De medewerkers van Kingstreet

Voor het concept van de kleding werd gekozen voor een stoere, leren schort en een donkerblauw strikje, een kleurstelling die tevens overeenkomt met het interieur. Door de witte Bilderberg blouse en zwarte pantalon als basis te blijven gebruiken, biedt de kleding functionaliteit aan de medewerkers, zowel gedurende de dag als ’s avonds. De medewerkers dragen overdag namelijk het gilet en de sloof van de Bilderberglijn en kunnen deze in de avond gemakkelijke vervangen voor het leren halterschort.

We hebben voor het vernieuwde concept van Kingstreet gekozen voor een trendy en informele look. De eerste reacties van gasten zijn meer dan positief: gastvrij en laagdrempelig. En laat dat nu precies zijn waar wij voor staan. De tijd is voorbij dat wij in De Keizerskroon met gesteven linnen, zilver en kristal werkten met daarbij zwarte uniformen van de bediening.


Gasten willen kwaliteit, gezelligheid en persoonlijk contact met de medewerkers: deze nieuwe look sluit daar perfect op aan.”

Carla Maessen, General Manager van Hotel De Keizerskroon.

 

  • delen

Terug naar ETP Magazine

Lees ook